cpm_inboxCount

Yazar adı gereklidir!

Göster Şifre gereklidir!

Şifreni mi unuttun?

Yazar adı gereklidir!

E-posta gereklidir!

Göster Parola gereklidir!

8 + 5 =

Şifrenizi mi unuttunuz? Endişelenmeyin! Aşağıdan kayıt olduğunuz e-posta adresinizi girin ve şifrenizi sıfırlayın.

E-posta gereklidir!

Girişe Dön

Kapat
  • jainizm

    mö 4. yüzyılda hindistan'da doğan allahsız ve vegan bir din.


    jainlerin temel felsefesi hiçbir canlıya zarar ve acı vermemektir. bunun icin azami özen gösterirler. vegan yaşamalarının yanısıra kökü koparılarak ya da öldürülerek tüketilen bitkileri de (havuç, patates, turp, soğan, mantar vs.) yemezler. boceklere zarar vermemek için tarım yapmazlar.


    ismi olan bir tanrıları olmamakla birlikte, tanrının her varlığın taşıdığı bir öznitelik olduğuna inanırlar.


    çıplak ve mülksüz yaşarlar. isterlerse sallekhana adı verilen (sonsuz oruç) yöntemle kendi hayatlarını sona erdirme hakları vardır.


    ikibinyıl önce shvetambara ve dıgambara olarak iki mezhebe ayrılan jainlerin sayısının günümüzde 4 milyon civarında olduğunu öğrendim.


    yukarıda bahsettiğim tarzı benimseyen dıgambara mezhebinin jainleri artık yalnızca tapınaklarda yaşıyor.


    shvetambara mezhebi ise te ne zaman elbise giymeyi seçmiş, bi hallenmiş. şirketleri, hanları hamamları olmuş ama hâlâ canlılara zarar vermemek için çoğu insana göre daha fazla bir özen göstererek yaşamaktalar.


    son olarak jain dininin simgesi hitler tarafindan nazi partisinin logosu olarak kullanılmıştır. hitler bu simgeyi en saf aryan ırkını temsil ettiğini düşündüğü için seçmiş. nerden nereye..

    jainizm 3 temel ilkeye dayanir.

    ° ahimsa: canlilara zarar vermemek.


    ° aparigraha: sahiplenmemek, tamahkarlik yapmamak. sahip oldugumuz esyalari ve isteklerimizi sinirlandirmak. maddi ve duygusal bagliliklarimizi azaltmak, aslinda azat olmamizi saglar. egoya olan bagliliklar azaldikca, siddete olan egilim de azalir ve aparigraha, ahimsa ilkesinin daha iyi uygulanmasina yardimci olur.


    ° anekantavada: gercekligin cok tarafli olmasi (many-sidedness-doctrine/ not-one-sidedness doctrine).gercekligin ve bu gercekligi olusturan objelerin binbir cesit ozelligi vardir. her bir insan sinirli algilari, duyulari ve akliyla bu ozelliklerin bir kismini anlar. ıste butun bu algilari bir araya getirdigimizde, karmasik gercekligin iyi bir tasvirine ulasmis oluruz.

    anekantavada'yi daha iyi anlamak icin bir yazi:

    the concept of perspective deconstructed

    Ve orneklerle anlatim icin cok iyi bir yazi:

    Anekantavada: the most misunderstood theory

    (#12455 )

    Tesadüfen öğrendiğim bir bilgiye göre; Jain rahipleri, yürürken yanlışlıkla böcekleri ezmekten kaçınmak için, yanlarında taşıdıkları yumuşak fırça ile önlerindeki yeri süpürürlermiş.

    vegansozlukcom vegansozlukcom vegansozluk