cpm_inboxCount

Yazar adı gereklidir!

Göster Şifre gereklidir!

Şifreni mi unuttun?

Yazar adı gereklidir!

E-posta gereklidir!

Göster Parola gereklidir!

16 + 15 =

Şifrenizi mi unuttunuz? Endişelenmeyin! Aşağıdan kayıt olduğunuz e-posta adresinizi girin ve şifrenizi sıfırlayın.

E-posta gereklidir!

Girişe Dön

Kapat
  • hayvan dostu özlü sözler

    /
    4

    “I no longer Steal from Nature”


    You are diseased in understanding and religion.

    
Come to me, that you may hear something of sound truth.
 Do not unjustly eat fish the water has given up,


    And do not desire as food the flesh of slaughtered animals,

    
Or the white milk of mothers who intended its pure draught
for their young, not noble ladies.
And do not grieve the unsuspecting birds by taking eggs;


    for injustice is the worst of crimes.

    
And spare the honey which the bees get industriously
 from the flowers of fragrant plants;
For they did not store it that it might belong to others,


    Nor did they gather it for bounty and gifts.

    
I washed my hands of all this; and wish that I
Perceived my way before my hair went gray!





    “Artık Tabiattan Çalmıyorum”


    Kavrayışta ve dinde muallelsin.

    Bana gel, ki hakikatin sesinden havadisleri duyabilesin.

    Sudan ayrılan balıkları haksızca yeme,

    ve yemek diye arzulama katledilen hayvanların etlerini,

    veya annelerin, saf içimini asilzade hanımlara değil,

    yavrularına adadığı ak sütünü.

    Ve yumurtalarını alıp masum kuşları kedere boğma;

    adaletsizlik kabahatlerin en fenasıdır.

    Ve arıların mis kokulu bitkilerin çiçekleri üzerindeki gayretleriyle elde ettikleri bala kıyma;

    başkalarının olsun diye istiflemedikleri gibi;

    bağış ya da hediye olsun diye toplamadıkları için.

    Elimi tüm bunlardan çektim; keşke yolumu

    şakaklarım ağarmadan önce fark etseydim!”


    ebü'l-alâ el-maarrî, (973 - 1057)


    "Studies in Islamic Poetry" / Reynold A.Nicholson, Cambridge University Press, 1921.

    Non-violence leads to the highest ethics, which is the goal of all evolution. Until we stop harming all other living beings, we are still savages.


    Şiddetsizlik, tüm evrimin hedefi olan en yüksek etiğe yol açar. Diğer canlılara zarar vermeyi sonlandırmadıkça bizler, canavar ruhlularız.


    Thomas a. edison (1847 - 1931) / The Magazine of the Vegetarian Society of Great Brtiain, 1908.

    Now i can look at you in peace; i don`t eat you any more (While viewing a fish in an aquarium)


    Şimdi sana huzur içinde bakabilirim; çünkü artık seni yemiyorum. (Akvaryumdaki balığı seyrederken)


    Franz kafka (1883 - 1924)

    ….., therefore, vegetarianism is a commendable departure from the established barbarious habit. …….…….. In view of these facts every effort should be made to stop the wanton and cruel slaughter of animals, which must be destructive to our morals.


    ……. Bu nedenle, vejetaryenliğin, kurulu olan barbar alışkanlık sisteminden övgüye değer bir ayrılış olduğunu düşünüyorum. …..…….. Bu gerçekler ışığında, her çaba, ahlakımıza aykırı bir şekilde hayvanların nedensiz yere vahşice katledilmesini durdurmaya yönelik olmalıdır.


    Nikola tesla (1856 - 1943) / Century Illustrated Magazine, 1900.

    As long as there are slaughter houses there will always be battlefields.


    Mezbahalar var oldukça savaşlar sürecektir.


    Leo Tolstoy (1828 - 1910) / What i believe

    Humans - who enslave, castrate, experiment on, and fillet other animals - have had an understandable penchant for pretending animals do not feel pain. A sharp distinction between humans and 'animals' is essential if we are to bend them to our will, make them work for us, wear them, eat them - without any disquieting tinges of guilt or regret. It is unseemly of us, who often behave so unfeelingly toward other animals, to contend that only humans can suffer. The behavior of other animals renders such pretensions specious. They are just too much like us.


    Diğer hayvanları köleleştiren, hadım eden, üzerinde deney yapan ve onlardan biftek yapan insanların, hayvanların acı hissetmediğine dair anlaşılması kolay bir eğilimi var. İnsanlar ve “hayvanlar” arasındaki keskin ayrım, eğer biz hayvanları zerre kadar pişmanlık ya da suçluluk duygusu hissetmeden irademize boyun eğdirmek, bizler için çalıştırmak, onları giymek, onları yemek istiyorsak hayati öneme sahiptir. Hayvanlar fazlasıyla bizim gibiler.


    Carl Sagan (1934 - 1996) /

    Ann Druyan, Carl Sagan; Shadows of Forgotten Ancestors: A Search for who We are.

    İnsanlık bir gün, biyolojik olarak kendisine benzeyen, bir ana-babası, yavrusu, yüzü, duyguları olan, acı çeken, mutlu olan, başka canlıları hunharca öldürüp yeme cinnetinden kurtulacak. Bundan adım kadar eminim. İlerideki kuşaklar bizim çağımızı hayretle okuyacak ve “Sahiden mi? Canlıları ödürüp onların ölü gövdelerini mi yiyorlarmış?” diye inanamayacaklar.


    Zülfü livaneli (1946- ....) / (insanlık için büyük bir aşama)

    "If slaughterhouses had glass walls, everyone would be vegetarian."


    "eğer mezbahaların cam duvarları olsaydı, herkes vejetaryen olurdu."


    paul McCartney (1942 - .....) / beatles

    canı olmayan camı kırmayı şiddet olarak tanımlarken, canı olanı kırmayı, imha etmeyi şiddet olarak tanımlamayan, kendine göre suç tanımları uydurup adaleti hiçbir şekilde sağlayamayacağı ortada olan yasaları çıkartıp insan-hayvan-doğa demeden, tüm yaşam üzerinde her türlü tahakkümü bizzat kuran ve güçlendiren, devletin ikiyüzlü adaletine de düzen sağlayıcılığına da inanmıyorum.


    burak özgüner

    vegansozlukcom vegansozlukcom vegansozluk